2011. gada 30. okt.

Otrais mēnesis

Nu ko...atkal laiks mazam apkopojumam..


Pirmais par ko gribēju pateikt...atceros, ka vasarā, kad biju jau pieteikusies savai augstskolai un gaidīju galējo apstiprinājumu, mums(tie, kas taisijās doties studēt uz ārzemēm) bija jāierodās uz "Dreamfoundation"(caur šo kompāniju pieteicos savām studijām) semināru, un šajā seminārā tika stāstīts par tādu lietu kā "kultūras šoks", toreiz jau likās muļķības, bet  tagad, atskatoties uz pēdējo mēnesi, varu teikt, ka es biju/esmu šī kultūras šoka upuris.
Ir tā, ka šim "kultūras šokam" ir vairāki līmeņi- 1.=medusmēneša fāze(kas mani piemeklēja 1.mēneša laikā, jo likās viss tik jauns un superīgs, nekad nebraukšu mājās utml). :D; 
2.fāze- kad rodās sajūtas- wtf?! ko es te daru vispār?- lūk šādas sajūtas mani sagaidīja otrā mēneša pirmajā nedēļā- viss pēkšņi kaitināja- dāņu valoda, kas valda visapkārt, skola un pat ēdiens!!  
Tagad laikam esmu jaunā fāzē, ko es sauktu par "pofig" fāzi :D - kad mani viss apmierina, pēc mājām vairs īpaši neilgojos...nu, katrā ziņā esmu ar visu apradusi :)


Tātad:


  • 2. ko gribu teikt ir tas, ka dāņi(tieši jaunieši) ļoti nopietni uztver helovīnus, tieši tērpu ziņā, jo viņu tērpi ir tiešām apbrīnojami. Tiešām iespaidīgi- nokrāsojušies zili/lillā/balti, ai, grūti izstāstīt, bet nu viņu helovīnu izskats ir tiešām apbrīnojams!       Aptuveni tāds ir viņu helovīnu izskats--->
  • dāņi ir diezgan lēni- saistībā ar formulitātēm. Piemēram, es jau gandrīz mēnesi gaidu uz savu CPR numuru, kam vajadzēja jau atnākt pirms 2 nedēļām. Un par dzīvesvietu meklēšanu-tieši tas pats- vieta, kur dzīvot jāsāk meklēt vismaz 2mēnešus pirms ierašanās.
  • sāk ātri gatavoties svētkiem...jau pirms divām nedēļām veikalos parādījās Ziemassvētku rotājumi un citi pričendāļi
  • dāņiem ir interesanti ēdieni(vismaz tas ko es redzēju, mani nedaudz pārsteidza), piemēram- graudu maize, kurai pa virsu uzlikta jēla maltā gaļa un pa virsu tai maltajai gaļai uztecina jēlu olu...un ēd tik iekšā! :D
  • LV, manšķiet, arī ir tas pats(ja dzīvo daudzstāvu mājās)-paskastes tiek piegrūstas pilnas ar reklāmām/reklāmu žurnāliem
  • ja tu aizej uz veikalu, paņem kādas 2 lietas un nostājies rindā, 80%, ka tevi palaidīs priekšā- tas man patīk...un  vairākas reizes tādā veidā esmu izvairījusies no stāvēšanas garās rindās :D
  • ko es pamanīju tikai šomēnes- pilns ar frizētavām, tās te ir tikpat daudz cik picērijas un kebabu ēstuves(kas nozīmē-uz katra stūra)
  • salīdzinājumā ar LV te ir dārga kafija(lētākā-mazs iepakojums-~2Ls), kā arī brokastu pārslas ir dārgas..pretīgākās un lētākās ir pie 1.80Ls
  • vakar pirmo reizi tiku pie svariem, un ziniet- esmu pieņēmusies svarā par vairākiem kg :D nu, labi, man noteikti ir pieaugusi muskuļmasa- kā nekā vizinos ar riteni katru dienu(vismaz 12km)...bet nu otra puse-cepumiņi, šokolāde, čipsīši :D..tā ir, ka veikals tik tuvu...kā arī dzīvoklī virtuve ir 2m attālumā
  • kad tu esi veikalā un kaut ko nopērc, pārdevēja tev dāniski kaut ko teiks "ekfjekbfejhrfbrjf"-nav jēgas pārprasīt angliski, vienkārši atbildi uz to "noo", jo visticamāk viņa tev piedāvā čeku vai maisiņu(un, ja viņa piedāvās maisiņu-tev būs vēl jāsamaksā 25sant. par to) :D
  • dāņu valodas kursi ir par brīvu

Šoreiz es tā īsi, jo vairs nekas nenāk prātā...jo esmu jau apradusi ar visu, nekas nešķiet tāds WOOW, nu vienīgi Kopenhāgena man šķiet woow- kā jau galvaspilsēta-skaista, pilna ar dažnedažādiem cilvēkiem, ar daudz jo daudz restorāniem un garu veikalu ielu...šajā pilsētā gandrīz uz katra stūra var dzirdēt angļu valodu..atšķirībā no manas pilsēteles.
Vispār...es tā iedomājos, cik tas būs dīvaini, kad būšu atpakaļ mājās un visi apkārtējie runās latviski, jo esmu jau pieradusi pie tā, ka es neko nesaprotu...jā, un tāpēc es nevaru sagaidīt, kad tie "ašie" man atsūtīs manu cpr, lai beeeidzot varu uzsākt dāņu valodas kursus(mana skola šos kursus nenodrošina-tādēļ man jāiet uz valodas centru...bet, lai tur ietu, protams, ir vajadzīgs šis numuriņš).
Veiksmi!!

3 komentāri:

  1. Yeeep, pēdējie ieraksti labi.
    Tiešām izklausās, ka Tev forši klājas. Pilnīgi piekrītu par skolu - man arī negribētos vairāk kā 6 stundas sēdēt un mācīties 13 priekšmetus. ;D
    Kādu darbu dabūji?

    AtbildētDzēst
  2. Ir, ir forši! :)
    Esmu housekeeper- valdu pār vienu māju-tīru, mazgāju,beržu :D

    AtbildētDzēst